onsdag den 20. februar 2008

11 Facebook og MySpace

For et par uger siden var jeg nysgerrig og oprettede mig både på Facebook og MySpace. Jeg har brugt lang tid på at snuse rundt, for at se om der var nogle venner fra "gamle dage", men uden det store held. Der dukkede mange bekendte navne op, specielt mine børns gamle skolekammerater og venner. Der er ikke særlig mange af mine jævnaldrende på Facebook, de fleste er unge - meget unge. De jævnaldrende, jeg kan finde, er ikke gamle skolekammmerater eller lign, men derimod ældre bibliotekarer! Jeg har ikke begivet mig ud i at netværke med nogen endnu, men synes at der er en frygtelig masse quizzer om alt muligt og meget pjank. Det må man da blive træt af! Jeg er forbavset over hvor mange oplysninger om folks gøren og laden samt private billeder, der ligger frit tilgængeligt for alle. Da det gik op for min søn, at jeg havde læst på hans profil på Facebook, fik han hurtigt lukket for den frie adgang til sine foto og div. oplysninger samt det pjank og pjat, som han er med i - Det kan jeg godt forstå, at han gjorde! Nu kan jeg kun se, hvem hans venner er og hvem han er i netværk med. Hvis jeg blev en af hans venner, ville jeg igen kunne se alt, det ville være næsten som at læse i hans dagbog - så jeg skal ikke være en af hans Facebook-venner.

I morgen skal jeg høre Inger fortælle mere om MySpace. Jeg må høre, hvad hun bruger det til:

Ingen kommentarer: